200 jaar stad en strand gevierd tijdens een jaar lang durend ‘Feest aan zee’

Huisstijl ontwerp / Campagne ontwerp, Feest aan Zee, Gemeente Den Haag, 2018

Dat Scheveningen een strand heeft, weten de meeste mensen wel. Maar dat Den Haag en Scheveningen hand in hand gaan, is nog niet algemeen bekend.

Om te vieren dat de badplaats Scheveningen 200 jaar bestaat en om een campagne te koppelen aan Den Haag – Stad aan Zee, kwam de gemeente met het themajaar ‘Feest aan Zee’.

Deze campagne betrok een heel jaar, en was nationaal maar ook internationaal in de media te vinden.

Mijn aandeel in dit project was de eerste aanzet van de gehele ‘look and feel’ en het pitch concept. Na het toekennen van de opdracht ben ik volledig verantwoordelijk geweest voor alle uitingen van Feest aan Zee door het ‘feestjaar’  heen. Samen met diverse foto- en videograven, kwam er zeer divers beeldmateriaal waarvan vaak op korte termijn uitingen gemaakt moesten worden.

Naast het ontwerp en het bewaken van het algehele beeldconcept, ben ik ook verantwoordelijk geweest voor de begeleiding van een stagiaire met ondersteunend takenpakket.

  • Concept
  • Campagne
  • Grafisch ontwerp
  • Video/Motion
  • HOW international design award
  • IDA Design award – Gold 
  • IDA Design award – Silver
  • DNA design award Paris

Deze campagne vroeg om een feestelijk logo waar iedereen zich in zou kunnen herkennen en waar de Zee duidelijk in aanwezig zou zijn. De lancering hiervan was tijdens de nieuwjaarsreceptie in het Kurhaus in Scheveningen met het bijzijn van 1000 inwoners!

Het ‘Feest-logo’ bestond uit 2 delen

Voor de internationale communicatie was er een Duitse en Engelse vertaling

Een feestelijk assortiment aan patronen – geïnspireerd door de zee – met een feestelijke knipoog. Die per thema of seizoen ingezet konden worden.

Deze opdracht maakt deel uit van mijn werk voor Studio Duel